تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
سلیم ثنایی
پایگاه خبری اقتصادی خرد و کلان آخرین اخبار روز در حوزه صنعت بانک و بیمه شخص ثالث عمر بانک خصوصی دولتی مرکزی
۱۸-مهر-۱۴۰۰ بیمه نظر بدهیدشما می توانید این مطلب را در 3 دقیقه و 06 ثانیه بخوانید. چاپ
تهیه کننده سریال «پلاک ۱۳» که به زودی قرار است از شبکه سوم سیما و با هدف توسعه فرهنگ بیمه در کشور پخش شود، جزئیاتی از این سریال را اعلام کرد.
سلیم ثنایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان ابتدا به تجربه موفق ساخت برنامه «دوربرگردون» پرداخت و با بیان این که اصلاح دست کم ۴۱ نقطه حادثه خیز کشور، کمترین دستاورد آن برنامه بوده است، گفت: تنها در یکی از این نقاط، سالانه ۱۸ نفر در اثر تصادف رانندگی فوت می کردند و ده ها نفر دچار خسارات جرحی و مالی می شدند، در حالی که دوربرگردون با اطلاع رسانی صحیح و پیگیری های مستمر، این نقاط را به طور دائمی اصلاح کرد.
وی افزود: دوربرگردون بر اصلاح فرهنگ رانندگی و در ادامه آن توسعه فرهنگ بیمه اتومبیل تمرکز داشت، در حالی که سریال «پلاک ۱۳» فرهنگ بیمه به طور عام را مدنظر دارد و تلاش خواهد کرد همه ابعاد این صنعت را با زبانی عامه فهم ترویج کند.
ثنایی با اشاره به این که سریال «پلاک ۱۳» درون مایه ای طنز دارد و تعداد قابل توجهی از بازیگران حرفه ای را به کار گرفته است، اظهار کرد: علی صادقی، اردلان شجاع کاوه، امیرحسین رستمی، شهره سلطانی، نگار عادبی و اشکان اشتیاق از بازیگران ثابت این مجموعه هستند.
وی با اعلام این که کارگردانی این سریال ۷۰ قسمتی بر عهده «آرش معیریان» است، گفت: سریال «پلاک ۱۳» دست کم سه قسمت در هر هفته پخش خواهد شد و پخش آن نیز از آبان ماه در کنداکتور شبکه قرار گرفته است.
تهیه کننده این سریال با بیان این که فرهنگ سازی بیمه یک اقدام خاص و دقیق است و نمی توان در چنین پروژه ای به طور مستقیم موضوعات مرتبط با بیمه را مطرح کرد، ادامه داد: شرکت های بیمه اکنون به صورت مستقیم محصولات خود را تبلیغ می کنند، اما در جریان ساخت یک سریال، باید مفاهیم بیمه ای و الزامات آن را به صورت غیرمستقیم به مخاطب القا کرد و ما در سریال «پلاک ۱۳» همین روند را طی می کنیم.
به گفته او، روایت گر این سریال، یک دختر فارغ التحصیل رشته بیمه است و داستان کلی آن نیز پیرامون انتقال باری است که سرقت شده، اما از پوشش بیمه ای برخوردار نبوده است.
ثنایی افزود: در این سریال، همه انواع بیمه از جمله بیمه های اتومبیل، آتش سوزی، مسئولیت و عمر مورد توجه قرار گرفته اند تا عموم مخاطبان تلویزیون با مقدمات و الزامات آنها آشنا شوند، از این رو می توان سریال «پلاک ۱۳» را یک اقدام بنیادی برای کمک به توسعه فرهنگ بیمه خواند.
وی از مشارکت همزمان صنعت بیمه و نیز صداوسیما برای تامین مالی ساخت این سریال خبر داد و اظهار امیدواری کرد با استقبال مخاطبان، نتیجه مثبتی از این فعالیت دریافت شود.
به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی در جریان بازدید از پروژه سریال «پلاک ۱۳»، از مشارکت تمامی ارکان صنعت بیمه اعم از بیمه مرکزی، سندیکای بیمهگران ایران، شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی در این پروژه خبر داده بود.